تأثیر حمایت سازمانی ادراک‌شده، توانمندسازی روان‌شناختی و تعهد سازمانی بر کیفیت خدمات.
کد مقاله : 1039-ICIM
نویسندگان:
عقیل قربانی پاجی *1، بهروز رضایی منش2
1تهران پل ازمایش خوابگاه دانشجویی شهید همت دانشگاه علامه طباطبائی
2علامه طباطبائی
چکیده مقاله:
تمایل به ارائه خدمات باکیفیت نقش مهمی در صنایع خدماتی نظیر خدمات بیمه‌ای، بانکی، تفریحی و... ایفا می‌کند، چراکه کیفیت خدمات برای بقا و سودآوری سازمان امری حیاتی به شمار می‌رود. تحقیق حاضر می‌کوشد تأثیر حمایت سازمانی ادراک‌شده، توانمندسازی روان‌شناختی و تعهد سازمانی بر کیفیت خدمت را در بانک تجارت بررسی کند. بدین منظور 88 نفر از کارکنان و مشتریان بانک تجارت در استان مازندران از طریق نمونه‌گیری احتمالی به صورت تصادفی ساده از طریق فرمول کوکران به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. این پژوهش از لحاظ نوع تحقیق، همبستگی و کاربردی می-باشد. پایایی و روایی ابزار پژوهش با استفاده از ضریب بارهای عاملی، آلفاکرونباخ، پایایی ترکیبی، روایی صوری و روایی همگرا و روایی واگرا بررسی شد و پس از آن به بررسی برازش کلی مدل پرداخته شد و در نهایت اطلاعات حاصل با استفاده از نرم افزار Spss و Smart–PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است حمایت سازمانی ادراک‌شده یا ضریب معناداری 825/2بر تعهد سازمانی تأثیر دارد. توانمدسازی روان‌شناختی با ضریب معناداری 726/8 تأثیر دارد و در نهایت تعهد سازمانی با ضریب معناداری بر 112/12 کیفیت خدمت تأثیر دارد.
کلیدواژه ها:
حمایت سازمانی ادراک‌شده، توانمندسازی روان‌شناختی، تعهد سازمانی، کیفیت خدمت.
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی
login