بهینهسازی سیاست وارانتی دوبعدی تحت استراتژی ساخت محصول |
کد مقاله : 1147-ICIM |
نویسندگان |
احمد حاتمی *1، علی سلماس نیا2، علی طالش کاظمی3 1قم - دانشگاه قم 2مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه قم، قم ، ایران 3قم-دانشگاه قم |
چکیده مقاله |
امروزه، وارانتی بهعنوان یک روش انگیزه آور برای مشتریان، نقش کلیدی در تولید، تجارت و معاملات قانونی بازی میکند بهطوریکه بسیاری از پژوهشگران را بر آن داشته که با مدلسازی این نوع خدمات، بهترین استراتژی را برای چنین قراردادهایی ارائه کنند. در این مقاله، برای افزایش بهرهوری در ارائه خدمات پس از فروش، دوره وارانتی بهصورت دوبعدی استفادهشده است. از سوی دیگر، برای نزدیک شدن به دنیای واقعی دو عامل سطح تکنولوژی بهکاررفته در ساخت محصول و نرخ مصرف مشتریان در تعداد بار خرابی محصول در نظر گرفتهشده است. این امر رویکردی مناسب در کنترل تعداد بار خرابی و درنتیجه آن افزایش سود برای تولیدکننده و رضایتمندی مشتری را در بردارد. در این مقاله، یک مدل ریاضی دو هدفه ارائهشده که با استفاده از تابع مطلوبیت سود تولیدکننده و رضایتمندی مشتری حداکثر میکند. درنهایت برای افزایش اعتبار رویکرد پیشنهادی، از طراحی آزمایش (DOE) بهعنوان ابزار شناختهشده برای تولید نمونهها با ایجاد تغییرات هدفمند در پارامترهای مدل استفاده و پارامترها مورد تحلیل قرار میگیرند. |
کلیدواژه ها |
وارانتی دوبعدی، سطح تکنولوژی، طراحی آزمایشات(DOE)، تابع مطلوبیت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |