بهبود فرآیند ارائه خدمات به صاحبان کالا با رویکرد شبیه سازی (مورد مطالعه: مسیر ریلی باری راه آهن شمال شرق 2)
کد مقاله : 1128-ICIM
نویسندگان
محمدتقی تقوی فرد1، هدیه شفیعیان *2
1دانشگاه علامه طیاطبایی
2ایران-مازندران- بابل-کمربندی شرقی- خیابان انتقال خون- کوچه شیخ کبیر 20-مجتمع 48واحدی ولی عصر-بلوک D-طبقه دوم-واحد 4
چکیده مقاله
امروزه یکی از اصلیترین فرآیندهای اجتماعی – اقتصادی ورود به مقوله حمل و نقل می باشد. از شروط ورود به عرصه رقابت، رعایت اصول سرعت، دقت، کیفیت و منفعت بوده که نهایتاً به مرعی داشتن شعار مشتری مداری منجر می گردد. بخش ریلی– باری راه آهن کشورهای دارای خطوط ریلی بواسطه جابجایی کالاهای حجیم، سنگین و متعدد که بر دوش خود دارد همواره دستخوش پدیده صف گردیده و نیازمند توجه متعارفی در مباحث فوق می باشد. در این پژوهش قصد داریم با استفاده از ابزار شبیه سازی، سیستم ارائه خدمات صنعت ریلی در رابطه با حمل و نقل کالا را با در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر آن شبیه سازی کرده و راهکارهایی جهت بهبود و اصلاح فرآیندهای موجود ارائه دهیم.
در این راستا پس از شناسایی فرآیندهای مختلف ارائه خدمات در صنعت ریلی به منظور جابجایی کالا، فرآیندهایی که موجب تشکیل گلوگاه و اتلاف زمان مشتریان می شود شناسایی و به مدل کردن آنها در نرم افزار شبیه سازی ED مبادرت نمودیم. پس از انجام اعتبارسنجی مدل مربوطه، با تدوین سناریوهایی به بهبود این فرآیند اقدام و نتایج حاصل از این پژوهش منجر به کاهش زمان انتظار مشتریان و بهبود فرآیند ارائه خدمات گردید.
کلیدواژه ها
راه آهن شمال شرق 2، شبیه سازی، برنامه ریزی سناریو، صنعت ریلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
login